keskiviikko 28. elokuuta 2013

Poskisuudelmia

Viime viikon perjantaina saavuttiin tyttöjen kaa Pariisin lentokentälle ja lento oli lyhyt, kesti vaan 3 tuntia. Lentokentällä mua vastassa oli mun ensimmäinen perheeni(Pauline, Eric, Barbara, Josephine ja Hubert) ja mun nuorisovaihtoasiamies. Pariisista kesti ajaa noin tunti Cambrain kaupunkiin ja matkalla juteltiin perheen kaa kaikkea ranskastaja suometa ja mitä kaikkea mun pitää nähdä ja kokea! Mun host perhe on tosi mukava ja joka päivä on hirveesti puuhaa (siks en oo ehtiny kirjottelee!) :D

                
                     



  

Ensimmäisenä iltana käytiin kävelemmässä kaupungilla ja tää kaupunki on tosi kaunis ja vanha! Joka kulmassa on kahviloita, niinko ranskassa kuuluukin olla ;) Ranskalaiset tavat, kuten poskisuudelmat ja patonkien kanssa kävelystä kaupungilta kotiin on tullut myös mun jokapäivänen tapa! Ekaksi poskisuudelmien ja halausten määrä ylätti tietty. 
  
Mun uusi koti ja mun host siskot! Mun huone on kolmannessa kerroksessa ja tää talo on tosi upee ja iso :D




Pari päivää sitten saavuin takasin kotiin leiriltä, missä oli kaikki vaihtarit mun alueelta (D1670) ja meitä oli 33 vaihtaria ja neljästätoista eri maasta! Leirillä oltiin 3 päivää ja viimisenä päivänä meillä oli perheiden kaa barbeque!! Leirillä ihmiset oli tosi kivoja ja kaikki oli kotoisin erillaisista kulttuureista. Tän ryhmän kaa me nähdään joka kuukausi ainakin kerran ja ens kerralla nähdään karnevaaleilla! 

Gabriella, Siobhan, Maria ja Liz oli mun huonekaverit leirillä :)!






 Kävin eilen tutustumassa paikalliseen tanssikouluun ja ihmiset siellä tuli heti juttelee mulle ja aika varmasti otan sieltä tanssitunteja, tänään käyn tutustumassa toiseen, missä mun host siskot Barbara ja Josephinekin ovat. Torstaina kävin tapaamassa myös koulun rehtoria ja koulu on tosi hienon näkönen rakennus ja opisekelen koulussa englantia, ranskaa, matikkaa, yhteiskuntaoppia, saksaa, liikuntaa ja musiikkia ainakin, joten en malta odottaa koulun alkua!! Koulu alkaa siis ens viikon tiistaina ja oon tavannut jo muutamia mun koulukavereita ja tytöt lupasi auttaa ja opastaa mua ekana päivänä  :)     

Tänään kokkaan mun host perheelle suomalasta ruokaa ja huomenna mennään käymään Lillessä, koska siellä on " suuri alennusmyynti " ja Monet ihmiset saapuu sinne englannista ja belgiasta ja huomenna siellä on yhteensä 3 mljoonaa ihmistä!! 

-Karoliina

1 kommentti: