tiistai 1. lokakuuta 2013

Alors on danse

Terveisiä täältä patonkien maasta!
Oon nyt jo ihan rakastunut tähän näiden patonkiin ja kävelen aina patonkien kanssa kaupungilla! ;) Ja täällä on ollut vieläkin tosi lämmintä ,meinaan aina läkähtyä topilla/ t-paidalla kouluun kun nää on iha rennosti bleiserit tai pitkähihaset päällä :D 
    
  Ranskan kielikin alkaa pikku hiljaan tarttua ja pystyn ymmärtämään paljon enemmän kuin ekoina viikkoina! Mun host perhe ja kaverit puhuu mulle nyt pelkkää ranskaa ja tänään alotin mun "ranskan tunnit" 5-7 vuotiaiden lasten kanssa, elikkä mulla on toisessa kouluss 4 tuntia viikossa ranskan kielioppin opettelemista pienten lasten kanssa! ;) Koulussa  menee hyvin ja jotkut aineet on tosi helppoja! Yleisesti täällä on kouluissa aika tiukkaa ja sulla pitää olla aina tietynlaiset vihot ja kynät millä saat kirjottaa. Pidin eilen esitemän musiikissa ranskaksi ja kaikki ainakin sano ymmärtävänsä mitä kerroin :D...
           
Pari viikkoa sitten olin mun host äidin kanssa Dany Brillantin konsertissa! Syötiin siis illallista ja tanssittiin Dany Brillantin musiikin tahdissa. Oli aivan huikee kokemus ja Dany, jopa kertoi rakastavansa suomea!
  

    



Viime viikonloppuna nähtiin Valenciassa vaihtarikamujen kanssa "piknikin" merkeissä! Oli tosi kiva nähdä kaikkia ja vaihtaa kuulumisia! Käytiin  myös tutustumassa  kuuluisassa kaivoksessa, missä on kuvattu elokuva Germinal. Katsoin elokuvan mun siskojen kanssa ja elokuva oli tosi koskettava ja elokuva kertoo hyvin millasta elämä oli ennen pohjois-ranskassa. Suosittelen !! 





Meen usein mun kavereiden kanssa kaupunkiin koulun jälkeen shoppailemaan ja viettämään aikaa. Joka kulmasta löytyy täällä kahviloita ja katukuva on todella ranskalainen! ;) 

bisous,bisous




2 kommenttia:

  1. oikeesti luin tätä nii onnessani, ihanaa et sulla näyttää olevan kaikki tosi hyvin!! <3 ja vähäks hyvä, että oot siirtyny jo näin nopeeta ranskaa, oot super!!! :) bisous!!

    VastaaPoista